středa 18. července 2007

Už to bude pomalu měsíc, co jsem přijel za Silvou a tak nastává čas to nějak zhodnotit. V Anglii je poměrně jednoduché sehnat jakoukoliv práci, pokud ovšem umíte perfektně anglicky, máte skvěle napsané CV (samozřejmě v angličtině!), minimálně dvě reference (od anglických firem), anglický řidičák a minimálně dva/tři certifikáty (samozřejmě od anglických společností!). Jo a málem jsem zapomněl na NIN aneb national insurance number, na které se vás někteří potenciálni zaměstnavatelé ptají v dotaznících a které dostanete až když předložíte na jistém úřadě doklad o tom, že jste zaměstnaný nebo aspoň, že práci aktivně hledáte :-). Já jsem zapracoval na CV (díky Pavlíku), reference jsem si vymyslel a využil svých známých v současnosti pracujících v Anglii, český řidičák vyměnil za anglický a dosáhl toho, že mě pozvali na celkem 4 pohovory! Bohužel na těch pohovorech se ukázalo, že to, co jsem používal k dorozumívání na našich cestách po světě nebyla asi angličtina (ale náramně jsem si tenkrát s těmi Turky, Kurdy, Iránčany, Tamily, Sinhálci, Jihoafričany, Namibijci a jinými národnostmi rozuměli :-) nýbrý nějaký vzdáleně tomu podobný jazyk. Nyní jsem ve stavu, že beru jakoukoliv práci a proto od příštího týdne nastupuju jako rozvozce pizzy a možná jako "pokusný králík" na Nottinghamské universitě. Ale aspoň budu něco dělat. Jinak by mě už asi hráblo z toho věčného trénování :-).
Nottingham je celkem pohodové město se spoustou parků. Takové mírně zvlněné ulice, kde se dá celkem dobře jezdit na kole. Přesto všichni jezdí autem. Městskou dopravu málokdo využívá protože je celkem drahá a světě div se, ve špičce se ještě platí přirážka! To zn., že ráno a večer nemá smysl kamkoliv jezdit autem neboť ulice jsou jedno velké parkoviště. Etnicky je to tak trochu na pomezí mezi Indií, Pakistánem a Afrikou. Sem tam někdo bílej a pokud je bílej máte tak 50% šanci, že je to Polák. Těch je tu opravdu hodně. Jinak Anglie je celkem dost drahá. Jídlo, služby, benzín a tak, ale třeba věci na sebe tady pořídíte levnějc než u nás a taky některou eletroniku. Aby to nevyznělo nějak špatně, tak se nám tu se Silvou, ale daří celkem slušně. Hlady rozhodně netrpíme a hojně využíváme místní etnické fast foody. Díky autu se můžeme podívat i po okolí a o tom zas někdy jindy.

Žádné komentáře: