neděle 23. března 2014

Alibaba, 40, loupežníci

Už jako malé děcko jsem měl rád pohádku o Alibabovi a čtyřiceti loupežnících a slavná hláška: "Sezame otevři se!" mě vyvstane na mysli pokaždé, když se snažím dostat někam, kde jsou pro mě zavřené dveře. Třeba zrovna nedávno na letišti v Dauhá, kde jsem se marně snažil dostat do letadla směřujícího do Bahrajnu. Chybělo mi 5 minut abych to stihl, ale ti turečtí loupežníci (Turkish Airlines) byli proti a tak byla gate closed a pro mě začala opět jedna z "veselých" historek z cestování. Po šesti hodinách hádání a vysvětlování už pro mě byli loupežníci úplně všichni z letištního personálu, ale nakonec se Sezam otevřel a já konečně přistál v Bahrajnu. Bahrajn není vůbec špatné místo na žití. Je to taková slabší Dubaj. Navíc jako bonus tam v posledních třech letech jsou na denním pořádku postřiky slzným plynem a občas tam zahoří nějaká ta pneumatika, což se doma na ČTčku nedozvíte. Jo a ještě tam mají závodní okruh pro formule 1, velbloudy a samozřejmě spoustu loupežníků. Na obrázku namátkový výběr ..... od každého jeden  ...


Z Bahrajnu pak do Saudské, to je co by kamenem dohodil a zbytek dojel na velbloudovi. A protože se sezóna blíží a já jsem zjistil, že běhat na pásu vás nikam neposune, tak jsem si sebou vzal běhací věci a vytvořil tak, asi svůj nejexotičtější GPS záznam vůbec.
.

 Za zmínku stojí fakt, že i když je venku 25°C a sluníčko, je pěkná blbost jít běhat v Saudské Arábii jen tak v tílku a v trenkách. Místní proto kupodivu nemají pochopení! Vůbec těch odlišností je tam celkem velká spousta. Jen namátkou chci zmínit jejich zálibu stavět všude majáky. Na pláži u moře je to celkem pochopitelný, ale že je stavějí i ve vnitrozemí to mi do hlavy moc nejde.


Jo a taky každý tři hodiny z nich pouštěj rádio. To mi přijde dobrý, protože když jsem byl malej a jezdil za babičkou do Opočna na návštěvy, tak se tam taky pouštěl z hasičárny rozhlas a člověk se lecos dozvěděl, ale v Saudi mají pětkrát denně mluvený slovo a to mi přijde celkem dost. Navíc ani jednou nezahráli dechovku!

Už jen okrajově bych chtěl zmínit, že místní mají hrozně rádi drahý auta.


Mají je tak rádi, že za ně utratěj všechny peníze a už jim nezbude vůbec na oblečení a jídlo a tak choděj oblečený do prostěradla, s utěrkou na hlavě a  aby se to nepletlo, tak ženský pro jistou choděj v černým ubruse s kapucí.


Ale dost hodnocení cizích zemí. Ještě udělat pár fotek a pak už se jen soustředit na to podstatné, co se skrývá v názvu tohohle příspěvku.

Ano, Alibaba čtyřicítku loupežníků přemohl lstí! Jsem zvědaví jestli i já najdu nějakou lest a zvládnu přemoci tu svoji 40, když mám doma takovýhle dva loupežníky!



Žádné komentáře: