pátek 27. července 2012

Bike Adventure

Ale jo, to dáme! Říkám si každý rok, tak cca 1 hodinu před vypršením časového limitu na Bike Adventure. Většinou se však v tu chvíli nacházíme (já a můj parťák = letos Číža) v tom nejvzdálenějším bodě od cíle s blížící se krizí za zády a s únavou v nohách. A rok co rok, těch posledních 60minut letí jak voda, my se vlečeme jak šneci, fouká protivítr, je to do kopce, píchneme a vůbec je to peklo. I letošek nebyl jiný, ale popořadě.
Jelikož jsem letos chromák a při běhání mě vždycky někde píchne, oprášil jsem brčálově zelený RM vzor 2002 a začal jezdit na biku. Sice mě to stálo trošku peněz, protože na RM jsem za posledních 5 let nevyměnil ani součástku a jen to mazal, což se týden před závodem při testovací jízdě v Záhořanském údolí ukázalo jako nedostatečné = 3 x píchnul + přetrhl řetěz. Následovala výměna většiny komponent a jak říkal pán ze servisu "Teď už se dá vyměnit jedině jezdec". Nic méně jsem se s Čížou postavili v sobotu nedaleko Zbirohu na start první, šestihodinové etapy a jak je z fotky vidět na startu nám bylo celkem fajn.



Při výběru tratě jsme rozhodli pro jižní variantu s cílem dojet pro stovku na severovýchodě, vrátit se středem a samozřejmě posbírat všechno, co se dá. No, na rovinu musím říct, že to nevyšlo, ale jeli jsme svižně, bez chyb i do kopců nám to šlapalo a k úspěšnému splnění plánu nám chyběla jen ta fyzička. Číža pořád vykřikoval, že chce na Křivoklát na prohlídku, ale když jsme podruhý šlapali kopec od Berounky nahoru už by mu stačil jen pohled koupený v trafice.
Přestože nás čas tlačil, došlo i slíbené pivíčko, tentokrát v Zbečně, kde měl výčepní pochopení pro závodníky a dva kousky natočl v úžasném mezičase. 


Pak začal brutální souboj s časem, který jsme si zpestřili výšlapem na v mapě celkem nenápadný Velíz, kterej se jel celej na kašpárka a ve kterým mě začaly brát křeče. Už to vypadalo, že to stihneme, ale nakonec díky protivětru a celkové marnosti nás obou nám limit o dvě minuty utekl. No co, čert vem 4 body. Celkem nasbíráno 520bodů, najeto 105km a nastoupáno 1995 vejškovejch metrů. V cíli jsem toho měl fakt dost a celkem mi trvalo než jsem se dostal do campu, ale pak už přišly jen samá pozitiva a stravovací jistoty.


Druhý den "už jen" čtyři hodiny. Náš výběr, opět směrem na jih a pak západ, se mi ze začátku nezdál jako výhodný, ale postupem času se vykristalizoval jako nejoptimálnější volba. Kopců tak akorát, sice jeden kterej se jmenoval Brno a byl svému jménu opravdu hoden, ale celkově jen 1254m převýšení na 71km a slušných 400bodů nás nakonec vyneslo na pěkné 26místo.


Na závěr musím říct, že od té doby co se stavitelem tratí na Bike Adventure stal Radek Laciga (Kládin) už mě zase BA baví, jelikož je nad čím přemýšlet a Kládin se fakt snaží abychom každý den jeli někam jinam a něco poznali. Jo a taky díky Čížovi, za to že to se mnou vydrží i když ho nenechám během závodu sníst jeho pořádnej chleba s řízkem a furt mu tlačím ty svoje gely :-)

Žádné komentáře: