sobota 30. listopadu 2013

Indie or die

Vidět Řím a zemřít se kdysi říkalo, protože Řím byl centrem tehdejší moci a kultury. Ty doby jsou dávno pryč a jelikož se pomalu a jistě blíží doba, kdy všichni budeme jíst rejži a do práce jezdit Tuk Tukem, tak se moje drahá firma rozhodla vyslat mě zemřít do Indie.


Je nutné uznat, že načasování má můj šéf přímo vražedné. Stejně jako loňská cesta do Dubaje i ta letošní do Bangalore mi vyšla přesně mezi začínající horečku Dengue a končící Prasečí chřipku. Takže nevyspalej po 12 hodinách  letu v overairconditioned Boeingu 777 jsem byl tak akorát zralej na smrt žehem.

Pak začalo neuvěřitelně intenzivní proživání indického snu. V pauzách, kdy mi přestal působit paralen a zrovna jsem se nedusil kašlem, tak jsem zplna hrdla vdechoval tu neuvěřitelnou vůni Indie. Vůni ucpaných kanálů, smradlavých Tuk Tuků, vynikajícího cury jídla a santalových vonných tyčinek. Do toho se motalo několik miliónů lidí, krav, potulných psů a jeden vyplesklej čech z Prahy.


Pět dní obchodních schůzek a prezentací bylo značně vyčerpávajících a tak šestý den patřil zaslouženému výletu za  kultůrou. Navštívil jsem město Mysore známé především svým Palácem a kladným vztahem jogínům. Jelikož jógu nepěstuju, tak jsem se šel podívat do paláce.


Palác je moc krásnej a proto se na něj jezdí podívat i hodně místních. A ty samozřejmě milují se vyfotit s bílým sáhibem. Takže jako typický whatsyournejmák si toho z paláce moc nevybavuju, protože jsem se furt s někým fotil. A jelikož bylo v paláci zakázáno fotografovat, tak bych snad neměl ani žádné fotky kdybych nepodváděl.



Kromě paláce je v Mysore taky takový kopec, kde mají starý chrám a kam se sjíždí hrozný kvanta lidí se pomodlit. Tak jsem tam taky vyjel. Říká se mu Chamundi hills a je to plastic free zone.


Prošel jsem se kolem, navštívil chrám a sešel k soše býka Nandi asi 300m pod vrcholkem. Všude byl takový klid, který dole ve městě prakticky není možný. Pak zpátky do víru, udělat nějaké nákupy a dojít na na nádraží. Pak už jen vlak - tuk tuk - taxík - letadlo - letadlo - autobus - metro a hurá doma, kde jsem našel ten pravý mír a klid :-)


Další fotky ke zkouknutí tady.


Žádné komentáře: